Atšķirības starp "Saturs" versijām
No ''Latvijas mākslas vēsture''
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | + | '''Ievads''' | |
− | + | '''Vispārējs piedāvātās mākslas vēstures raksturojums un metodoloģiskie nosacījumi''' | |
− | + | '''Periodizācija''' | |
− | + | '''Akmens laikmeta māksla''' | |
− | + | '''Bronzas un dzelzs laikmeta māksla''' | |
− | + | '''Viduslaiku māksla 1. 12. gs. – 1230. g.''' | |
*Arhitektūra | *Arhitektūra | ||
**Vispārīgs raksturojums | **Vispārīgs raksturojums | ||
15. rindiņa: | 15. rindiņa: | ||
**Doma komplekss | **Doma komplekss | ||
− | + | '''Viduslaiku māksla 2. 1230 – 1500. g.''' | |
*Arhitektūra | *Arhitektūra | ||
**Vispārīgs raksturojums | **Vispārīgs raksturojums | ||
34. rindiņa: | 34. rindiņa: | ||
*Glezniecība | *Glezniecība | ||
− | + | '''Viduslaiku māksla 3. 1500 – 1561. g.''' | |
*Arhitektūra | *Arhitektūra | ||
*Vispārīgs raksturojums | *Vispārīgs raksturojums | ||
42. rindiņa: | 42. rindiņa: | ||
*Lietišķā māksla | *Lietišķā māksla | ||
− | + | '''Klasisko elementu periods. 1561. g. – 1680. g.''' | |
*Vispārējs perioda mākslas raksturojums | *Vispārējs perioda mākslas raksturojums | ||
*Vēsturiskais fons | *Vēsturiskais fons | ||
71. rindiņa: | 71. rindiņa: | ||
**Zlēku baznīca | **Zlēku baznīca | ||
− | + | '''Baroka un rokoko periods. 1680. g. – 1780. g.''' | |
*Vispārējs perioda raksturojums | *Vispārējs perioda raksturojums | ||
*Vēsturiskais fons | *Vēsturiskais fons | ||
119. rindiņa: | 119. rindiņa: | ||
**Barizjēns Frīdrihs, Bindenšū Ruperts, Jensens Severins, Kastaldi Filipo, Šorers Leonhards | **Barizjēns Frīdrihs, Bindenšū Ruperts, Jensens Severins, Kastaldi Filipo, Šorers Leonhards | ||
− | + | '''Klasicisma un romantisma periods 1780. g. – 1840. g.''' | |
*Vispārējs perioda raksturojums | *Vispārējs perioda raksturojums | ||
*Vēsturiskais fons | *Vēsturiskais fons | ||
130. rindiņa: | 130. rindiņa: | ||
*Atsevišķi objekti | *Atsevišķi objekti | ||
− | + | '''Historisma un reālisma periods. 1840. g. – 1890. g.''' | |
*[[1840_–_1890._g._Historisma_un_reālisma_periods|Vispārējs perioda raksturojums]] | *[[1840_–_1890._g._Historisma_un_reālisma_periods|Vispārējs perioda raksturojums]] | ||
*Mākslas veidi | *Mākslas veidi | ||
156. rindiņa: | 156. rindiņa: | ||
**Vecauces pils | **Vecauces pils | ||
− | + | '''Neoromantiskā modernisma periods. 1890. g. – 1915. g.''' | |
*[[1890._-_1915.g.|Vispārējs perioda raksturojums]] | *[[1890._-_1915.g.|Vispārējs perioda raksturojums]] | ||
*[[1890 – 1915: Morfoloģija|Mākslas veidi]] | *[[1890 – 1915: Morfoloģija|Mākslas veidi]] | ||
187. rindiņa: | 187. rindiņa: | ||
**Žurnāls „Svari” | **Žurnāls „Svari” | ||
− | + | '''Klasiskā modernisma un jaunreālisma periods. 1915. g.– 1940. g.''' | |
*Vispārējs perioda mākslas raksturojums | *Vispārējs perioda mākslas raksturojums | ||
**Mākslas dzīve | **Mākslas dzīve |
Versija, kas saglabāta 2008. gada 11. novembris, plkst. 14.12
Ievads Vispārējs piedāvātās mākslas vēstures raksturojums un metodoloģiskie nosacījumi Periodizācija
Akmens laikmeta māksla Bronzas un dzelzs laikmeta māksla
Viduslaiku māksla 1. 12. gs. – 1230. g.
- Arhitektūra
- Vispārīgs raksturojums
- Akmens arhitektūras iepazīšana
- Ikšķiles baznīcas celtniecība
- Rīgas dibināšana un senākās celtnes
- Sv. Jura baznīca
- Doma komplekss
Viduslaiku māksla 2. 1230 – 1500. g.
- Arhitektūra
- Vispārīgs raksturojums
- Pilsētbūvniecība un aizsardzības sistēma
- Sakrālā arhitektūra Rīgā un Vidzemē
- Tipoloģija un attīstība
- Piļu arhitektūra. Tipoloģija un attīstība
- Rīgas pils
- Vidzemes pilis: Cēsis, Valmiera, Straupe, Sigulda, Turaida
- Kurzemes pilis: Jelgava, Ventspils, Dundaga, Alsunga
- Latgales pilis: Ludza
- Tēlniecība
- Vispārīgs raksturojums
- Akmens tēlniecība
- Kapa plāksnes
- Dekoratīvā tēlniecība Rīgas Domā
- Kokskulptūra
- Glezniecība
Viduslaiku māksla 3. 1500 – 1561. g.
- Arhitektūra
- Vispārīgs raksturojums
- Tēlniecība
- Akmens tēlniecība
- Kokskulptūra
- Lietišķā māksla
Klasisko elementu periods. 1561. g. – 1680. g.
- Vispārējs perioda mākslas raksturojums
- Vēsturiskais fons
- Arhitektūra
- Vispārīgs raksturojums
- Sakrālā arhitektūra
- Laicīgā arhitektūra
- Pilsētbūvniecība
- Tēlniecība
- Vispārīgs raksturojums
- Baznīcu iekārtas priekšmeti
- Būvplastika
- Memoriālā tēlniecība
- Patrīcija Nidecka kapene
- Glezniecība
- Vispārīgs raksturojums
- Portrets
- Altārgleznas
- Interjeru dekoratīvā glezniecība
- Grafika
- Vispārīgs raksturojums
- Grāmatu māksla
- Stājgrafika
- Mākslinieki
- Frēze Gerts, Heincs Tobiass, Bodekers Bērents
- Atsevišķi objekti
- Melngalvju nams
- Zlēku baznīca
Baroka un rokoko periods. 1680. g. – 1780. g.
- Vispārējs perioda raksturojums
- Vēsturiskais fons
- Arhitektūra
- Pilsētbūvniecība
- Sakrālā mūra arhitektūra
- Skaistkalnes baznīca
- Ilūkstes baznīca
- Krāslavas baznīca
- Pasienas baznīca
- Piedrujas baznīca
- Subates baznīca
- Sv. Pētera baznīca Rīgā. Tornis un fasāde.
- Apriķu baznīca
- Reformātu baznīca Rīgā
- Liepājas Sv. Trīsvienības baznīca
- Sakrālā koka arhitektūra
- Indricas baznīca
- Usmas baznīca
- Muižas un pilis
- Jelgavas pils
- Rundāles pils
- Ungurmuižas muižas ansamblis
- Krāslavas pils un bibliotēka
- Pilsētas dzīvojamie nami
- Reiterna nams
- Danenšterna nams
- Mencendorfa nams
- Glezniecība
- Vispārīgs raksturojums.
- Baznīcu dekoratīvā glezniecība
- Altāgleznas
- Portrets
- Emblēmātika Latvijas mākslā
- Tēlniecība
- Baznīcu dekoratīvā tēlniecība
- Ventspils kokgriezēju darbnīca
- Nikolauss Sefrenss, vecākais
- Nikolauss Sefrenss, jaunākais
- Mihaels Markvarts
- Johans Mertenss
- Ēku fasādes un interjeru plastika
- Grafika
- Grāmatu māksla
- Lietišķā māksla
- Perioda mākslinieki
- Barizjēns Frīdrihs, Bindenšū Ruperts, Jensens Severins, Kastaldi Filipo, Šorers Leonhards
Klasicisma un romantisma periods 1780. g. – 1840. g.
- Vispārējs perioda raksturojums
- Vēsturiskais fons
- Arhitektūra
- Glezniecība
- Tēlniecība
- Grafika
- Lietišķā māksla
- Perioda mākslinieki
- Atsevišķi objekti
Historisma un reālisma periods. 1840. g. – 1890. g.
- Vispārējs perioda raksturojums
- Mākslas veidi
- Ikonogrāfija
- Formālā stilistika
- Vēsturiskais fons
- Glezniecība
- Grafika
- Tēlniecība
- Arhitektūra
- Lietišķā māksla
- Mākslas dzīve
- Mākslas izglītība
- Krātuves, biedrības un izstādes
- Mākslas tirgus
- Perioda mākslinieki
- Atsevišķi objekti
- Pilsētas teātris
- Rīgas Birža
- Lielās ģildes nams
- Vidzemes bruņniecības nams
- Pfāba nams
- Rīgas Politehnikums
- Ģertrūdes (Vecā) baznīca Rīgā
- Vecauces pils
Neoromantiskā modernisma periods. 1890. g. – 1915. g.
- Vispārējs perioda raksturojums
- Mākslas veidi
- Mākslinieciskās koncepcijas
- Ikonogrāfija
- Formālā stilistika
- Sakari ar citām skolām
- Vēsturiskais fons
- Glezniecība
- Grafika
- Tēlniecība
- Arhitektūra
- Scenogrāfija
- Lietišķā māksla un dizains
- Grāmatu māksla
- Periodikas grafiskais dizains
- Fotogrāfija
- Mākslas dzīve
- Perioda mākslinieki un darbnīcas
- Atsevišķi objekti un izdevumi.
- Biržas komercskola
- Pilsētas muzejs
- Rīgas pilsētas 2. teātris
- Latvijas akciju banka
- A. Ķēniņa skola
- Dubultu baznīca
- Žurnāls „Svari”
Klasiskā modernisma un jaunreālisma periods. 1915. g.– 1940. g.
- Vispārējs perioda mākslas raksturojums
- Mākslas dzīve
- Mākslas biedrības
- Mākslas izglītība
- Mākslas kritika
- Mākslas tirgus
- Glezniecība
- Tēlniecība
- Grafika
- Scenogrāfija
- Fotomāksla
- Arhitektūra
- Lietišķā māksla
- Dizains
- Latviešu mākslinieku darbība PSRS
- Mākslinieki
- Atsevišķi objekti
- Brāļu kapi
- Brīvības piemineklis
- Centrālā tirgus ansamblis
- Ķemeru viesnīca
- Vienības nams Daugavpilī
- Ārlietu ministrija
- Finanšu ministrija
- Dzīvojamais komplekss Ausekļa ielā